Karpacz i Praga

W dniach 3–7 czerwca 2024 roku pod opieką pani prof. Anny Tuczyńskiej oraz pani prof. Iwony Stanisławskiej wyruszyliśmy na wycieczkę do Karpacza – miejscowości zlokalizowanej w pięknych Karkonoszach. Podróż rozpoczęliśmy spod Stadionu Narodowego, a do celu dotarliśmy około 15.00. Następnie zameldowaliśmy się w hotelu i udaliśmy się na krótki spacer po malowniczej okolicy. Resztę dnia spędziliśmy na wspólnej integracji.

Drugi dzień rozpoczęliśmy bardzo wcześnie, gdyż czekała na nas długa podróż do stolicy Czech – Pragi. Po drodze przejeżdżaliśmy przez takie miasta jak Harrachov (słynące z wyrobu szkła) oraz Mladá Boleslav (będące jednym z największych ośrodków produkcji samochodów Škoda). Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Synagogi Jubileuszowej oraz Rynku Staromiejskiego. Pozostałymi atrakcjami w tym miejscu były m.in. Uniwersytet Karola, Most Karola, dzielnica żydowska. Przewodnik urozmaicił ten czas dzięki licznymi ciekawostkami i anegdotami.

Trzeci dzień zapowiadał się intensywnie. Po śniadaniu wyruszyliśmy do kościoła ewangelickiego Wang. Był to drewniany, zabytkowy, norweski kościół zbudowany w XII wieku. Charakteryzowały go bogate zdobienia nawiązujące do nordyckiej mitologii. Co ciekawe, do jego zbudowania nie użyto żadnych gwoździ. Po krótkim spacerze wybraliśmy się w podróż do zamku Chojnik. Droga do niego nie była wcale taka łatwa, gdyż znajdował się on ma wysokości 627 m n.p.m. By dostać się na samą górę, musieliśmy zmierzyć się z trudnościami wynikającymi z ukształtowania terenu. Największą atrakcją tej wspinaczki było przejście przez Jaskinię Dziurawy Kamień, które wywołało w nas wiele silnych emocji. Po obejrzeniu pejzażowej panoramy Karkonoszy z wieży zamku udaliśmy się do autokaru, aby ruszyć w kierunku Szklarskiej Poręby. Mieliśmy okazję zobaczyć tam dwa urzekające wodospady (Kamieńczyk i Szklarka), przy których zrobiliśmy sobie piękne zdjęcia. Były one naszą ostatnią atrakcją tego dnia.

Po wyczerpujących dniach przyszedł czas na chwilę relaksu. Czwartego dnia wybraliśmy się więc do Term Cieplickich w Jeleniej Górze. Do dyspozycji mieliśmy wiele różnorodnych atrakcji wodnych, takich jak zjeżdżalnie, baseny czy jacuzzi. Dzięki słonecznej pogodzie mogliśmy także skorzystać ze strefy basenowej znajdującej się na świeżym powietrzu. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyła się także strefa SPA, w której można było skorzystać z licznych saun. Po sześciogodzinnej zabawie nadszedł czas, by wrócić do ośrodka, gdzie zjedliśmy ciepły posiłek. Resztę czasu ponownie spędziliśmy na wspólnej integracji i przygotowaniach do odjazdu.

Ostatniego dnia powoli musieliśmy żegnać się z górami. Wyruszyliśmy więc w drogę powrotną, zatrzymując się we Wrocławiu, gdzie spacerowaliśmy po rynku oraz szukaliśmy krasnali. Po krótkim postoju w tym mieście ponownie wyruszyliśmy w stronę warszawskiego Torwaru, gdzie zakończyliśmy naszą podróż.

Ta wycieczka była dla nas naprawdę wspaniałym doświadczeniem, które na pewno na długo zapamiętamy.