Wycieczka do Szwajcarii – klasy mat-fiz w CERN (listopad 2022 r.)

Drugiego listopada 2022 roku klasy 2-4 o profilu matematyczno-fizyczno-informatycznym udały się w edukacyjną podróż do malowniczej Szwajcarii. Po męczącej podróży przywitał nas piękny górski krajobraz Szwajcarii i pomimo nieprzespanej nocy wszyscy w dobrych nastrojach udali się do Technoramy, naukowego centrum eksperymentalnego. Podczas ponadtrzygodzinnego pobytu w centrum zapoznaliśmy się z bliska z różnymi zjawiskami fizycznymi (co ciekawe, wystawy powstające w Technoramie gościły m.in. w warszawskim Centrum Nauki Kopernik).
Następnego dnia po typowo francuskim śniadaniu ruszyliśmy na zwiedzanie Genewy – spacerowaliśmy malowniczymi uliczkami i podziwialiśmy piękną architekturę. Następnie udaliśmy się do głównego celu naszej podróży – CERNu, gdzie znajduje się Wielki Zderzacz Hadronów. Na miejscu zostaliśmy podzieleni na cztery grupy, dwie zostały odprowadzone przez przewodników anglojęzycznych, a dwie przez Polaków pracujących w Instytucie.
W przedostatnim dniu naszej wycieczki rozpoczęła się podróż do Polski. Pierwszym przystankiem na trasie była fabryka czekolady Callier. W interaktywnym i nowoczesnym muzeum mieliśmy okazję zobaczyć proces powstawania czekolady, zapoznać się ze składnikami oraz ich pochodzeniem, a nawet spróbować świeżo wyprodukowanych czekoladek. Później odwiedziliśmy Berno, w którym znajdował się dom Alberta Einsteina oraz wieża zegarowa – Zytglogge,zbudowana na początku XIII wieku i działająca do dziś. W niedzielne popołudnie 6 listopada wróciliśmy do Warszawy.