Wrześniowa wycieczka do Włoch (wrzesień 2023 r.)

W dniach od 14 do 22 września klasa lingwistyczna 2b wraz z uczniami z grup międzyoddziałowych  miała przyjemność zwiedzić północne Włochy i poznać ich historię.

Około godziny 24.00 wyruszyliśmy z placu Bankowego, a nasza podróż trwała około 20 godzin. Gdy dojeżdżaliśmy do hotelu znajdującego się pod Weroną, otrzymaliśmy zadanie, które należało wykonać wraz ze swoją grupą. Następnego dnia po śniadaniu udaliśmy się do Sirmione, gdzie podczas rejsu po jeziorze Garda poznaliśmy liczne ciekawostki na temat willi Marii Callas. Później udaliśmy się na spacer po ruinach Grot Katullusa. Zanim wróciliśmy do hotelu, pojechaliśmy jeszcze do supermarketu, by zrobić małe zakupy i wykonać zadanie otrzymane rano. Trzeciego dnia wyruszyliśmy do Padwy. Zwiedziliśmy tam bazylikę św. Antoniego wraz z przewodnikiem, po czym udaliśmy się do bazyliki Scrowegnich z przepięknymi freskami Giotta, gdzie odbyła się część zadania, jakie otrzymaliśmy w drodze do Padwy. Później zwiedziliśmy miasto,   o którym opowiedziała nam pani profesor Alessandra Tomasello. W poniedziałek wybraliśmy się do Rawenny, gdzie zwiedziliśmy bazylikę św. Apolinarego i bazylikę San Zeno, gdzie wykonaliśmy wcześniej otrzymane zadania.

Wtorek był dniem, na który wszyscy czekali, ponieważ po śniadaniu udaliśmy się do włoskiego liceum im. Kopernika, gdzie mieliśmy przyjemność poznać włoskich uczniów. Naszym zadaniem było przeprowadzenie z nimi wywiadu po włosku. Po tych ćwiczeniach była chwila wolnego czasu, by móc ich lepiej poznać, po czym  udaliśmy się razem na wyśmienitą pizzę. Po posiłku rozdzieliliśmy się na chwilę z Włochami – w tym czasie poznawaliśmy historię Werony i zwiedzaliśmy Arenę, w której otrzymaliśmy teczki z kilkunastoma zadaniami do wykonania – zaczęła się nasza gra terenowa, w której towarzyszyli nam też Włosi. Razem z nimi zwiedziliśmy Weronę i byliśmy w najsłynniejszych miejscach, takich jak balkon Julii czy na plac delle Erbe. Następnie spotkaliśmy się przed katedrą Santa Maria Matricolare, ale niestety nie udało nam się do niej wejść. Pożegnaliśmy się z włoskimi uczniami i wróciliśmy do hotelu. Kolejnego dnia udaliśmy się do Bolonii, którą zwiedziliśmy wraz z przewodnikiem. Tam też wykonaliśmy nasze zadania i dostaliśmy chwilę wolnego czasu.

Następnego ranka wyjechaliśmy do Wenecji. Podczas rejsu vaporetto jeden z naszych kolegów umilił nam podróż śpiewaniem szant. Gdy dotarliśmy na miejsce, udaliśmy się do bazyliki św. Marka wraz z panią przewodnik, która dokładnie opowiedziała nam o niej. Po zwiedzaniu bazyliki udaliśmy się na spacer po mieście, zrobiliśmy sobie zdjęcia w słynnych maskach komedii dell’arte, co było naszym zadaniem. Później mieliśmy czas, podczas którego mogliśmy sami odkrywać Wenecję z jej cudownymi wąskimi uliczkami, kanałami, mostami, śpiewającymi gondolierami i przepięknymi widokami.  A przed naszą ostatnią kolacją wybraliśmy się jeszcze na spacer na piękną plażę.

Następnego ranka około godziny 6.00 rozpoczęła się nasza droga powrotna do Polski, która także minęła nam szybko w miłej i rozśpiewanej atmosferze. Do Warszawy, a dokładniej na plac Bankowy, dotarliśmy około 24.00. Sam wyjazd minął zdecydowanie za szybko, jednak te dni spędziliśmy cudownie – bawiąc się, poznając język i kulturę Włoch wraz ze wspaniałymi opiekunami.