Wycieczka 1e – Wrocław, Praga, Drezno (maj 2023 r.)

W dniu 22 maja klasa 1E udała się na wycieczkę do Wrocławia, Pragi i Drezna. Pomimo wyjazdu we wczesnych godzinach porannych wszystkim dopisywał humor, mieliśmy ogromną chęć na odkrycie nowych fascynujących miejsc.

Pierwszym celem naszej eskapady był Wrocław. Miasto nas zaskoczyło swoim urokiem, wszyscy byliśmy zafascynowani architekturą i życzliwością napotkanych wrocławian. Po zwiedzaniu i obiedzie ruszyliśmy w kierunku Szklarskiej Poręby, gdzie znajdował się nasz hotel. Po intensywnym dniu i dobrej kolacji odpoczywaliśmy we wspólnym gronie, graliśmy w piłkę na pobliskim boisku i zwiedzaliśmy okolicę.

Następnego dnia o poranku wybraliśmy się do Skalnego Miasta w Czechach, gdzie spędziliśmy czas, słuchając niezwykle interesującego przewodnika, pana Gracjana, który ukazał nam uroki tego niepowtarzalnego miejsca. Choć z pozoru podobna do innych lokalizacji skupiających piękno natury, kraina ta ma niezwykłą i unikalną atmosferę – wchodząc tam, można poczuć potęgę skalnych formacji i ich unikatowe kształty. Po powrocie do Polski spędziliśmy czas w Jeleniej Górze na drobnych przyjemnościach i spacerze. Wieczorem graliśmy w piłkę.

Trzeci dzień wycieczki spędziliśmy ponownie w Czechach, ale tym razem w stolicy kraju – Pradze. Zwiedziliśmy katedrę, stare miasto, most Karola oraz słynną ulicę Paryską – praską ulicę mody. Aglomeracja jest bardzo ładna, zadbana, z gotycką zabudową, która nie uległa zniszczeniu w czasie II wojny światowej. Chodząc ulicami miasta, można wyczuć jego historyczne znaczenie i podziwiać kolorowe, bogato zdobione kamienice.

Kolejny dzień rozpoczęliśmy bardzo wcześnie, gdyż czekała nas droga do Drezna, niemieckiego miasta w Saksonii. Miasto słynie z pałacu Zwinger, który również zwiedziliśmy. Rezydencja niestety znajduje się w remoncie, jednak urok tego miejsca zrekompensował te niedogodności. Zobaczyliśmy też kościół katolicki w Dreźnie, który zachwyca barokowym wnętrzem. Zwiedziliśmy też rynek Starego Miasta i muzea.

Ostatni dzień spędziliśmy na zwiedzaniu Zamku Książ i powrocie do stolicy. Zamek Książ, skrywający wiele tajemnic, był niezmiernie interesujący, naszą wizytę zakończyliśmy quizem z nagrodami. Powrót do Warszawy po pięciu dniach spędzonych w interesujących miejscach z naszymi nauczycielami nie pozostawił złudzeń, że wycieczka była zdecydowanie za krótka.