Wymiana włoska – Katania (luty-marzec 2018 r.)

W dniach 24 lutego – 3 marca 2018 roku uczniowie klas pierwszych pod opieką pani prof. Agnieszki Korony-Ignatowicz i pani prof. Alessandry Tomassello mieli okazję poczuć się prawdziwymi mieszkańcami malowniczej Katanii – miasta na wschodzie Sycylii. Choć dla naszych korespondentów włoskich trwa zima, my z wielkim entuzjazmem powitaliśmy ciepłą, wiosenną pogodę i zrzucaliśmy kurtki, czapki oraz szaliki już na lotnisku. Zostaliśmy miło przywitani przez uczniów liceum Convitto Cutelli. Tę wręcz rodzinną atmosferę czuliśmy przez cały wyjazd. Wspólne wycieczki do Piazza Amerina, Caltagirone, Syrakuz, Taorminy oraz utrudnione silnym wiatrem wchodzenie na Etnę jeszcze zacieśniły nasze relacje. Mogliśmy również nabrać swobody w mówieniu po angielsku bądź po włosku. Włosi odwiedzą nas w Polsce już 18 kwietnia. Mamy nadzieję, że powitamy ich tak piękną pogodą, jaką my zastaliśmy w ich kraju, i poczują ciepło nie tylko od słońca, lecz także za sprawą słynnej polskiej gościnności.

————————————————————————–

W dniach 18–25 kwietnia 2018 roku odbyła się druga część wymiany polsko-włoskiej z Liceo Clasico Europeo Annesso Convitto Nazionale Statale Mario Cutelli w Katanii. Włoscy korespondenci odwiedzili nas w Polsce. Przez cały tydzień mieliśmy okazje pokazać im zarówno te najbardziej urokliwe, jak i te najważniejsze historyczne miejsca w Warszawie.

Odwiedziliśmy także Trójmiasto, gdzie zjedliśmy lunch  na molo w Sopocie i odbyliśmy spacer z przewodnikiem po Głównym Mieście Gdańska. Następnego dnia, zwiedzając Malbork, zobaczyliśmy, jak żyli Krzyżacy, a w Toruniu spróbowaliśmy aromatycznych pierników, które od razu przypadły Włochom do gustu. Zwieńczeniem wymiany była wycieczka  do Majdanka i Lublina.

Żegnając się na lotnisku, mieliśmy uczucie, że przyjaźnie zawarte podczas wymiany pozostaną na całe życie. Wielu z nas już teraz planuje wspólne wakacje, co tylko dowodzi, jak bardzo się związaliśmy.