Wycieczka 1a – Gdańsk – Malbork (czerwiec 2023 r.)

Wycieczka klasy 1a rozpoczęła się 5 czerwca 2023 roku o 6.30 rano na pl. Bankowym, z którego wyruszyliśmy autokarem prosto do Gdańska. Długą drogę zrekompensowała nam wizyta w Europejskim Centrum Solidarności. Tam otrzymaliśmy audioprzewodniki i zwiedziliśmy stałą wystawę poświęconą historii „Solidarności”. Po krótkiej przerwie obiadowej wyruszyliśmy zwiedzać gdańskie Stare Miasto. Zobaczyliśmy m.in. Kościół Mariacki, Ratusz Głównego Miasta, Długie Pobrzeże i Długi Targ. Dzień zakończyliśmy przyjazdem do ośrodka w malowniczym Jantarze nad Zatoką Gdańską.

Drugiego dnia wyruszyliśmy do Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. Po 18 sekcjach tematycznych dotyczących II wojny światowej oprowadził nas muzealny przewodnik. Po trzech godzinach, zmęczeni i z bolącymi nogami, udaliśmy się na długo wyczekiwany obiad – pizzę. Ci, którzy mieli jeszcze miejsce w żołądku, zjedli lody lub gofry w pobliskiej lodziarni. Porządnie posileni popłynęliśmy statkiem na Westerplatte, gdzie czekał na nas przewodnik, który oprowadził nas szlakiem najważniejszych wydarzeń związanych z tym półwyspem – czyli głównie z wybuchem II wojny światowej. Drugi dzień wycieczki zakończyliśmy wieczornym spacerem po plaży, a część klasy postanowiła wykąpać się w zimnych wodach Bałtyku. Plaża w Jantarze pożegnała nas cudownym zachodem słońca, po czym udaliśmy się do naszych pokoi na zasłużony odpoczynek.

Trzeci i ostatni dzień poświęciliśmy na wizytę na zamku w Malborku. Razem z przewodniczką zwiedziliśmy cały kompleks gotyckiej twierdzy obronnej składającej się z Zamku Niskiego, Zamku Średniego i Zamku Wysokiego. Upalna pogoda nie sprzyjała zwiedzaniu, więc po dwóch godzinach zrobiliśmy krótką przerwę. Przechadzając się korytarzami zamczyska, niemal poczuliśmy, jakbyśmy przenieśli się do jego czasów świetności. Wieczorem dotarliśmy do Warszawy.

Nasz wyjazd, chociaż taki krótki, był bardzo owocny naukowo (historia! architektura!) oraz towarzysko. Zazdrościmy klasom, które pojadą kiedyś w te same miejsca, ponieważ wiemy, jak interesująca była ta wycieczka.