Wyjazd integracyjny klas I (wrzesień 2022 r.)

Pierwszy dzień naszej wycieczki integracyjnej wypadł w poniedziałek. Wyruszyliśmy autokarem z Torwaru o godzinie 6:30. Zanim jednak dojechaliśmy do naszego ośrodka, udaliśmy się na wycieczkę z przewodnikiem na Święty Krzyż. Niestety pogoda była wymagająca, lecz jak to mówią Skandynawowie: “Nie ma złej pogody, jest tylko złe ubranie”. Na szczęście my byliśmy przygotowani i świetnie daliśmy radę.

Po przyjeździe do naszego ośrodka przyszedł czas na obiad i odpoczynek po podróży. Tego samego dnia wieczorem mieliśmy zorganizowany wieczór filmowy.

Następnego dnia były zajęcia z panią psycholog. Przez trzy godziny zajęć wykonywaliśmy różne zadania i spisaliśmy zasady obowiązujące w naszej klasie. Okazało się, że można się przy tym bardzo dobrze bawić. Dzięki zajęciom poznaliśmy się o wiele lepiej. Po obiedzie pojechaliśmy zwiedzać Jaskinię Raj, a następnie zamek w Chęcinach. Wieczorem był czas na odpoczynek. Braliśmy udział w grach integracyjnych i karcianych.

Trzeci dzień, środa, rozpoczął się tradycyjnie o 8:00. Tego dnia pogoda się nieco poprawiła, dlatego mieliśmy zorganizowany turniej drużynowy. Były narty wieloosobowe, paintball i tor przeszkód, a my, podzieleni na grupy, rywalizowaliśmy ze sobą. Zabawa była przednia. Wymagało to od nas aktywnego działania, a przede wszystkim drużynowej współpracy. Emocje sięgały zenitu.

Po obiedzie pojechaliśmy do Świętej Katarzyny, gdzie odbyła się gra fotoreporterska. Tutaj również zostaliśmy podzieleni na grupy. Musieliśmy w ciągu 30 minut odpowiedzieć na wszystkie pytania np.: “Jak się nazywa i ile ma lat najstarszy mieszkaniec Świętej Katarzyny?”. Oczywiście na tym nie koniec. Po grze udaliśmy się do miejscowego Muzeum Minerałów i  Skamieniałości, w którym mieliśmy okazję zobaczyć także, jak wygląda  obróbka krzemienia pasiastego.

Po powrocie do naszego ośrodka odbyła się, przez wielu bardzo wyczekiwana, dyskoteka. Myślę, że na tym etapie byliśmy w stanie stwierdzić, że lubimy spędzać ze sobą czas.

Przedostatniego dnia musieliśmy zmierzyć się z grą na orientację na terenie ośrodka z wykorzystaniem mapy i kompasu. Po południu pojechaliśmy zwiedzać Kadzielnię i jedną ze znajdujących się tam jaskiń.

Każdy dzień mieliśmy świetnie zorganizowany. Był to bardzo intensywny czas. Poznaliśmy niezwykle ciekawy region Polski, jakim są Góry Świętokrzyskie. Celem wyjazdu była integracja i z całą pewnością cel ten został osiągnięty. Przez najbliższe 4 lata edukacji będziemy wspominać nasz wspólny wyjazd.