Wycieczka 1e – Kraków (marzec 2023 r.)

W ostatnich dniach marca klasa 1e i 2b wybrały się na krótką wycieczkę do Krakowa, miasta Smoka Wawelskiego i Lajkonika. Z wielkim podekscytowaniem wyruszyliśmy na podbój dawnej stolicy Polski. Naszą wizytę rozpoczęliśmy od zwiedzania dawnej dzielnicy żydowskiej, czyli Kazimierza. Mogliśmy zapoznać się z historią tej części miasta, jej charakterystyczną zabudową i najważniejszymi miejscami. Odwiedziliśmy Synagogę i Cmentarz Żydowski. Po południu udaliśmy się do hotelu, w którym nocowaliśmy. Po kolacji graliśmy w kręgle i bilard oraz odpoczywaliśmy we wspólnym gronie.

Drugiego dnia wybraliśmy się zobaczyć Zamek na Wawelu i Katedrę Wawelską, które ujęły nas architekturą i unikalną atmosferą minionych wieków. Następnie zobaczyliśmy kilka kościołów, w tym najważniejszy – Kościół Mariacki. Mieliśmy okazję posłuchać hejnału granego z wieży kościoła i pospacerować po Starym Mieście.

Czas niestety płynął nieubłaganie, więc po południu pożegnaliśmy nasze przewodniczki i ruszyliśmy w drogę powrotną do Warszawy. Mimo iż wycieczka była krótka, dostarczyła nam wielu niezapomnianych wrażeń i okazała się świetną lekcją historii.