Wycieczka 1d i 1f – Gdańsk – Szwecja (maj 2023 r.)

W dniach 23–26 maja klasy 1d i 1f wraz z wychowawcami panią prof. Olgą Dramińską i panią prof. Ewą Kniaziołucką oraz panią prof. Katarzyną Kozanecką i panem prof. Piotrem Braunerem udały się na wycieczkę do Gdańska i Szwecji, do której dostali się promem.

Pierwszego dnia w ramach wycieczki zwiedzaliśmy Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku oraz gdańską starówkę, a wieczorem odbyliśmy odprawę na prom i wyruszyliśmy w rejs do szwedzkiego miasta Karlskrona.

Następnego dnia, mimo wczesnej pobudki na promie o godzinie piątej, wszyscy zadowoleni udaliśmy się na zwiedzanie skandynawskiego kraju. Pierwszym miejscem w Szwecji, które odwiedziliśmy, było Cmentarzysko Wikingów, gdzie znajdują się groby pochodzące z pierwszego tysiąclecia naszej ery. Następnie pojechaliśmy w miejsce widokowe, skąd oglądaliśmy całą panoramę Karlskrony, obejrzeliśmy też domki o charakterystycznej szwedzkiej budowie. Udaliśmy się do Muzeum Morskiego, obiektu nawiązującego do historii szwedzkiej marynarki wojennej, gdzie m.in. mogliśmy podziwiać okręty podwodne. Zwiedzaliśmy Kalmar, jego centralną część i Stare Miasto, jak również zaczerpnęliśmy wiedzy historycznej związanej z zamkiem w Kalmarze – miejscem, gdzie zawarto unię kalmarską pomiędzy władcami Szwecji, Danii i Norwegii. Tego samego dnia promem wróciliśmy do Gdyni.

Trzeciego dnia głównym miejscem zwiedzania było Europejskie Centrum Solidarności w Gdańsku, gdzie nasze zwiedzanie urozmaicone było oglądaniem wystaw z audioprzewodnikami. Na Starym Mieście w Gdańsku zagraliśmy w grę miejską oraz udaliśmy się na wieżę widokową Bazyliki Mariackiej. Wieczorem również udało nam się zaczerpnąć morskiego powietrza i spacerować po gdańskiej plaży.

Ostatniego dnia z rana pożegnaliśmy morze i w drodze powrotnej udaliśmy się do zamku w Malborku. Intensywnie poznawaliśmy ciekawostki związane z zamkiem krzyżackim przekazywane nam przez przewodnika. Było to uwieńczeniem naszej wycieczki, która zapadnie nam w pamięć jako wyjazd, na którym zwiedziliśmy wiele interesujących miejsc.